Hoofdpijn

Hoofdpijn:

De meeste mensen hebben wel eens hoofdpijn. Hoofdpijn manifesteert zich op verschillende manieren en in verschillende mate van ernst. Zo kun je bijvoorbeeld last hebben van:

• Bonkende hoofdpijn waarbij de plaats van de pijn goed aanwijsbaar is
  • Hoofdpijn die zeurend of zwaar aanvoelt en waarbij de pijnplaats niet goed  aanwijsbaar is
  • Hoofdpijn door te hoge spierspanning als gevolg van stress en/of een verkeerde (werk)houding, meestal met een duidelijk aanwijsbaar pijngebied.
  • Migraineachtige hoofdpijn
  • Migraine
  • Clusterhoofdpijn (oorzaak is nog niet bekend)
  • Aangezichtspijn

Het gebruik van pijnstillers kan voor een keer goed helpen, maar langdurig of regelmatig gebruik hiervan is geen gezonde en natuurlijke oplossing. Het is voor de behandeling van hoofdpijn belangrijk om er achter te komen om wat voor soort hoofdpijn het gaat. Wanneer de oorzaak helder is zal bij Anmo een passende behandeling worden ingezet. De behandeling zal bestaan uit Shiatsu, Guasha, Dorn, klassieke massage en triggerpointmassage of een combinatie daarvan. De cliënt zal worden geadviseerd wat deze zelf kan doen of laten om het herstelproces te versnellen en in de toekomst deze hoofdpijn te voorkomen. Dit kan gericht zijn op zelfbehandeling van bepaalde triggerpoints, bewustwording van een verkeerde houding, het tijdelijk of blijvend aanpassen van voeding, het minderen of mijden van schadelijke middelen en reiniging.

Bezoek bij voorkeur eerst uw huisarts voor een diagnose van uw gezondheidsprobleem!
Wanneer u zonder doorverwijzing voor behandeling bij Anmo komt zal bij twijfel over de oorzaak van het gezondheidsprobleem ook worden terugverwezen naar de huisarts.